Klachtenregeling

Wanneer je ontevreden bent over mijn dienstverlening dan hoor ik dat natuurlijk graag van je.

Samen praten

Er is veiligheid en vertrouwen nodig om tijdens de gesprekken je persoonlijke verhaal te vertellen en je gevoelens te delen. Soms vertel je zaken, die niemand, of bijna niemand van je weet. De sessies kunnen soms ook confronterend zijn. Het belangrijkste is dat je de ruimte ervaart om jezelf te mogen te zijn en deze gevoelens en gedachten te delen en erover in gesprek te gaan. Als je in dit proces merkt dat ik iets in jouw niet goed doe, dan vind ik het belangrijk dat je dit durft aan te geven. Ik hoop dat we er dan samen over kunnen praten en een oplossing kunnen vinden.

Klachtenregeling NIP

Mocht je er met mij samen niet uitkomen, dan kun je voor informatie of het indienen van een klacht terecht bij de klachtenregeling van het NIP. Deze regeling bestaat uit een zelfstandige en onafhankelijke klachtenfunctionaris aangesloten bij de Vereniging van Klachtenfunctionarissen in de Gezondheidszorg (VKIG) en werkzaam bij Klacht&Company.
De geschillen commissie betreft de Geschillencommissie Psychische en Pedagogische Zorg, die geschillen behandelt tussen cliënten en psychologen, psychotherapeuten en pedagogen die zijn aangesloten bij het NIP. Hier vind je meer informatie over deze klachtenregeling.

Beroepscode

Ik ben gehouden aan een beroepscode en val onder het tuchtrecht van de wet BIG. Meer informatie over deze beroepscode vind je op de website van het Nederlands Instituut voor Psychologen